Most egy kicsit elkalandozok a konkrét ablakcsere ügyektől, kicsit eltávolítom azt a bizonyos távcsövet és fókuszt egy olyan témára, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy ez is jól működjön.
Mi az a legfőbb dolog a 21. században, ami nélkül halálra van ítélve minden vállalkozás? Természetesen az információ, amit elérhetővé tesznek magukról az interneten azért, hogy az ügyfelek minél többet megtudhassanak róluk anélkül, hogy bárkinek személyesen kapcsolatba kéne lépni a másikkal. Ezzel le is egyszerűsödik és fel is gyorsul maga a szolgáltató rendszer, hiszen tényleg csak azok fogják megkeresni az adott céget, akiknek komoly szándékai, igényei vannak feléjük.
Ehhez viszont elengedhetetlen, hogy minőségi legyen a webes megjelenés – mint tartalom, mint pedig kinézetet illetően. Szerintem nagyon fontos, hogy legyen egy jól kitalált honlap, ahol egyszerűen navigálja magát a laikus is és az is, aki tudatosan keres egy bizonyos terméket / szolgáltatást. Emellett pedig elengedhetetlen, hogy legyen egy szépen karban tartott Facebook oldal is, ahol villámgyorsan válaszolnak minden olyan kaliberű kérdésre, hogy: “Sziasztok, nyitva vagytok már?” és társai. Na de, mi a közös ezekben az ügyekben? Naná hogy az, hogy kell hozzájuk egy jó számítógép, amiről ezeket lehet kezelni, na meg persze egyáltalán megszerkeszteni.
Számomra az abszolút etalon ebben a témakörben a PCMentor honlapja. Néhány éve akadtam rájuk, abban az időben amikor elég sok széria-hibás Asus laptopot sikerült piacra dobni – nyilván én is belenyúltam ebbe a csoda szériába. Asus szervizek vannak még ugyan ezen kívül is Budapesten, de minden ismerősöm, aki hasonló problémával került szembe korábban, őket ajánlotta. Mivel direkt kapcsolatban állnak a gyártóval, közben meg kb. mindenre van beszállítójuk, szinte minden gondot tudnak orvosolni – ez így is történt az én esetemben is. Természetesen nem egyedi volt a történet, mert ahogy már említettem, akkoriban tömegesen dőltek be ezek a típusok. De ettől függetlenül nagyon pozitív volt az egész élmény. Szeretem, amikor kedves és nyitottan állnak hozzám, mint vevőhöz – és most persze mondhatjátok, hogy ez lenne a normális, igen, szerintem is, csak valahogy Magyarországon a többségnek méla undora van attól, amit csinálnia kell… De itt szó sem volt erről, mindenki nagyon kedves volt és segítőkész, közérthető nyelven végigbeszéltük a problémámat és gyakorlatilag azonnal fel is vázolták a megoldást rá – na meg hogy nekem ez mennyibe fog fájni. Mivel minden szimpatikus volt, ott is hagytam az eszközt és néhány napon belül már mehettem is érte. Minden patent volt, autótesztes szakszóval élve ez egy klasszikus “pöcc-röff” volt.
Na de, amiért igazából szóba hoztam őket, az a honlapjuk. Számomra ez az az arculat és megjelenés, amit bárki másolhatna, ha egy jó vázat szeretne kapni. Asus szervizek meg laptop szervizek meg igazából bárki, függetlenül attól, hogy milyen szféráról van szó, nyugodtan megleshetnék, hogy hogy kéne felhúzni egy ilyen információs felületet.
Természetesen az az alap, hogy mindent elérhetővé tesznek saját magukról. Könnyen odanavigálom magam a kapcsolathoz, hogy hol vannak üzletek, hogy jutok el oda és mikor vannak nyitva. Egészen részletes képet kapok arról is, hogy pontosan mivel foglalkoznak és mivel kereshetem őket. Az is alap, hogy az árlistájuk is nyilvános, hiszen ne legyünk álszentek, ez is nagyon fontos részét képezi annak a döntésnek, hogy végül melyik szolgáltatót választjuk egy adott feladatra. Na és persze az állandó vesszőparipám: a vásárlói vélemények is a honlapon vannak! Ez egy olyan kitörölhetetlen és megmásíthatatlan lábnyom, amiben – persze nem vakon, hanem kritikával – mindig lehet bízni, vagy legalább fest egy képet a vevőkörről, meg annak tapasztalatáról. De ami ezeknél is jobb, hogy az egész témakört akként festi le, hogy aki egyáltalán nem ért a dologhoz, annak is egyértelmű legyen, hogy tőlük megoldást várhat a problémára. Hogy csinálják ezt? Úgy, hogy nem a konkrét tevékenységi kört és szolgáltatásokat listázzák, hanem azokat a “tüneteket”, amikkel a fogyasztó szembesülhet. Ilyen mondjuk tipikusan, hogy lefagy a gép, vagy folyamatosan melegszik, miközben hangosan kerreg a hűtőventilátor, vagy hogy állandóan megtelik a tárhely és még sorolhatnám. Az egész rendszer arra van kitalálva, hogy az se rettenjen meg tőle, aki nem ért hozzá, de annak se legyen zavaróan körülményes, aki pontosan tudja mit keres. Szerintem valahogy így kéne ennek normál esetben működnie mindennel.
Persze az már csak grátisz, hogy akár telefonon keresztül is orvosolnak problémákat, vagy ha ez nem elég és a megrendelő nem tud befáradni az üzletbe, akkor akár házhoz is mennek – nem is horror összegekért. Ez megint összecseng azzal, hogy mennyire jól csinálják, amit csinálnak. Hiszen ezzel még azt a nyugdíjas korosztályt is elérik, akik egyébként valamiért nem jutnának el az üzletbe a géppel. Totális etalon amit csinálnak, ha egyszer valamilyen vállalkozásba ugrok, azt hiszem lesz tőlük mit ellesnem. Addig meg nagyjából mindenkinek őket ajánlom, mert az én bizalmamat elnyerték és ha az Asus szervizelésben ennyit tudtak segíteni, akkor miért ne tudnának bármilyen más laptop szervizelésében is, vagy akár az adás-vételt, notebook cserét illetően is.